Metsästän tietoa sanattomasta kuvakirjasta, jota poikani ”lukivat” 1970-luvulla.

Kysytty

Hei, metsästän tietoa sanattomasta kuvakirjasta, jota poikani ”lukivat” 1970-luvulla.
Päähenkilön nimi saattoi olla Ville, mutta varma en ole. Kuvitus koostui kuvasarjoista, joista lapsi saattoi koostaa kertomuksen. Kirja oli alkuaan muistaakseni saksalainen, kustantaja mahdollisesti Tammi.
Hatarat ovat muistikuvat, mutta kiitos avusta etukäteen!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kuvauksesi sopii Rolf ja Margret Rettichin kirjaan Ville Viikari (Kennst du Robert?), jonka on suomentanut Satu Marttila vuonna 1975

Lastenkirjainstituutin Onnet-tietokannassa kirjaa kuvaillaan näin:

”Sarjakuvamaisesti etenevä tekstitön kuvakirja, jossa lapsi voi laatia oman tarinansa aukeaman otsikoiden antamin vinkein. Otsikoita mm. Ville Viikarilla on työtä ja rahaa; Ville Viikari peilailee; Ville Viikarin kadonnut avain. - Keltainen kansi, kuvassa yksi isokokoinen hahmo jonka päällä useita samannäköisiä villejä mutta pienempiä (pään päällä, harteilla, taskuissa, kenkien päällä).”

Ville Viikari Helmet-kirjastoissa

https://lastenkirjainstituutti.fi/kirjasto/onnet-tietokanta