Meillä on kirjallisuuspiirissämme aiheena "päiväkirjamuotoinen romaani". Mitä suosittelisit? Loysin vain nuorisoon liittyviä kirjoja; meidän keski-ikämme on…

Kysytty

Hei, meillä on kirjallisuuspiirissämme aiheena "päiväkirjamuotoinen romaani". Mitä suosittelisit? Loysin vain nuorisoon liittyviä kirjoja; meidän keski-ikämme on kuitenkin lähes 50 v. Kieli saisi olla suomi.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Uusimpia päiväkirjaromaneeja on esim. Jari Tervon Revontulentie ja Esikoinen. Menneestä maailmasta päiväkirjamerkintoja kertovat mm. Joen Haahtelan kirja Tähtikirkas,lumivalkea 1800-luvun lopulta ja 1930-luvulta, Kristina Carlsonin kirja kasvitieteilijästä William N päiväkirja sekä Tulenkantajista Satu Koskimiehen kirja Hurmion tyttäret.Kyllikki Villa kertoo elämästään kirjassa Elämän korkea keskipäivä, Hannu Salama vuodestaan kirjassa Vuosi elämästäni.Eeva Kilven päiväkirjaromaaneja ovat Naisen päiväkirja ja Kuolinsiivous.Nuorempien lukijoiden suosikkeja ovat Bridget Jonesin päiväkirjat.