Otsikko
Mäkihypyn maailman cupista. Lista eniten osakilpailuita hypänneistä hyppääjistä on hakusessa. Eritoten kiinnostaa Nykäsen voittosuhde muihin menestyjiin.

Kysytty

Mäkihypyn maailman cupista. Lista eniten osakilpailuita hypänneistä hyppääjistä on hakusessa. Eritoten kiinnostaa Nykäsen voittosuhde muihin menestyjiin.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hyvä tilasto löytyy Wikipediasta osoitteesta http://fi.wikipedia.org/wiki/mäkihypyn_maailmancup. Google löytää sivun hakusanoilla: mäkihyppy tilastot nykänen tai: mäkihypyn maailmancup wikipedia. Englanninkielisiä tilastoja saa näkyviin sanoilla: skijumping world cup statistics. Hiihtoliiton sivuilla kannattaa myös käydä.

Eniten osakilpailuvoittoja on Gregor Schlierenzauerilla 53, toiseksi eniten Matti Nykäsellä 46 (17.12.2018 mennessä). Matti on voittanut 4 kertaa maailmancupin kokonaiskilpailun ja tullut toiseksi kerran. Janne Ahonen on voittanut kaksi kertaa, tullut toiseksi kaksi kertaa ja kolmanneksi 4 kertaa.