Otsikko
Mahtaisiko löytyä tietoa ekologisesta ravintolan tai henkilöstöruokasalin sisustuksesta? (kaluste-, tekstiili-, ja lattiamateriaalit sekä pintakäsittely)

Kysytty

Mahtaisiko löytyä tietoa ekologisesta ravintolan tai henkilöstöruokasalin sisustuksesta? (kaluste-, tekstiili-, ja lattiamateriaalit sekä pintakäsittely)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymykseenne ei löytynyt mitään yhtä teosta, joka olisi käsitellyt kaikkia kysymykseen liittyneitä asioita, mutta seuraavassa on listaa teoksista, joista löytyy kaikista jotakin.

Seuraavat olivat parhaita teoksia mitä aiheesta löytyi:
Mikkola, Paula: Suomalaisten hotelli- ja ravintola-alan yritysjohtajien suhtautuminen ympäristönsuojeluun, 1996
Ympäristöystävällistä hotelli- ja ravintolatoimintaa, 1991
Greener management for hotels and restaurants : how to cut costs by protecting the environment, 1997

Seuraavat teokset käsittelevät yleensä ravintolasuunnittelua:
Karanko, Jatta: Henkilöstöruokalan suunnitteluopas, 1990
Asensio Cerver, Francisco: Commercial space : restaurants, 1996
Mount, Charles: The new restaurant : dining design 2, 1995
Katsigris, Costas: Design and equipment for restaurants and foodservice : a management view, 1999

Seuraavassa on teoksia joista löytyy tietoa materiaaleista ja pintakäsittelystä:

Metsä-Ketelä, Anne-Mari: Ekologisuus huonekalumarkkinoilla, 2001
Talvenmaa, Päivi: Tekstiilit ja ympäristö, 1998
Suojanen, Ulla: Vihreät tekstiilit, 1995
Ahonen, Taisto: Lattiat, 1998
Aulanko, Marja: Johdatus lattiapäällysteisiin, 1993
Lattiapäällysteet ja päällystystyöt, 1992
Peltokorpi, Marjatta: Lattiamateriaalit, 1991
Kataloogi 1996-97: ekologiset tuotteet ja palvelut, 1995
Välimäki, Pauli: Eko-ostajan opas, 1993
Iloista ekologiaa : ympäristön säästäjän käsikirja, 1991
Henttonen, Kai: Sanoista tekoihin, 1989
Elkington, John: Vihreän kuluttajan opas, 1991
Kesämökin ympäristöopas, 1992
Wilhide, Elizabeth: Natural decorating : sophisticated simplicity with natural materials
Living spaces : sustainable building and design