Otsikko
Luin muutava vuosi sitten vaikuttavan kirjan, mutta en muista teoksen enkä kirjailijan nimeä. Kansi oli punainen, ja kirja kertoi amerikkalaisesta tytöstä joka…

Kysytty

Hei! Luin muutava vuosi sitten vaikuttavan kirjan, mutta en muista teoksen enkä kirjailijan nimeä. Kansi oli punainen, ja kirja kertoi amerikkalaisesta tytöstä joka matkusti kesällä englantilaisten serkkujensa luo. Hän rakastui samanikäiseen serkkuunsa ja selvisi sodasta ihmeen kaupalla. Mikä tämä kirja mahtaisi olla?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kuvaukseen sopii ainakin Meg Rosoffin kirja Poikkeustila. Se on ilmestynyt suomeksi Otavan kustantamana vuonna 2005. Kansikuva ja juonikuvaus löytyy esim. Pirkkalan kirjaston sivuilta osoitteesta http://www2.pirkkala.fi/kirjasto/nuaikesitt/poikkeustila.htm.