Luin muutama vuosi sitten kirjan, jonka nimeä en enää saa päähäni. Kirjan päähenkilö oli mies (n. 30-60-vuotias). Miehellä oli jokin mielisairaus, ja aina…

Kysytty

Hei!
Luin muutama vuosi sitten kirjan, jonka nimeä en enää saa päähäni.
Kirjan päähenkilö oli mies (n. 30-60-vuotias).
Miehellä oli jokin mielisairaus, ja aina auringon laskiessa selitti kuinka "En pysty nukkumaan, kun höynteiset täyttävät taas pääni. Ne pitävät liian suurta meteliä."
Mies oli aika yksinäinen, ja kulki usein puistossa tarkkailemassa muita ihmisiä.
Lopulta mies tappoi kotonaan toisen henkilön, joka taisi olla velkaa päähenkilölle jostain. Kirjassa oli graafinen kuvaus tästä taposta, ja tapettu henkilö haudattiin päähenkilön takapihalle. Haudan päälle istutettiin jokin puska peittämään jälkiä. Lopulta poliisit alkoivat päästä jäljille, ja tutkivat päähenkilön talon ympärystää.
(En muista jäikö päähenkilö kiinni, tai miten kirja tarkalleen loppui.)
Kirja oli kuitenkin kokonaisuudessaan outo lukukokemus, ja haluaisin nyt edes muistaa k.o. kirjan nimen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Karin Fossumin jännityskirjan "Minä näen pimeässä" päähenkilö työskentelee vanhainkodissa, vapaapäivinään hän istuskelee puistonpenkillä ja tarkkailee ihmisiä. Ötökät vilistävät hänen aivoissaan estäen ajattelemasta. Talon pihalle istutetun alppiruusun alta löytyy ruumis.