Otsikko
Luin lapsena kirjan joka sijoittui muinaiseen Suomeen, heimoyhteisöön, pakanuuden aikaan. Kirjan alkupuolella vihollinen tuhoaa Joukolan talon ja kirjan…

Kysytty

Luin lapsena kirjan joka sijoittui muinaiseen Suomeen, heimoyhteisöön, pakanuuden aikaan. Kirjan alkupuolella vihollinen tuhoaa Joukolan talon ja kirjan päähenkilö, varttuva poika ja pakenee erämaahan oppaanaan erämaan tunteva Tiera. Loppu on tietysti onnellinen ja päähenkilö yhdessä Tieran kanssa pelastaa yhteisönsä. Kirja lienee vanha 1920-40 luvuilta. Löytyisikö apua kirjoittajan ja teoksen nimen löytymiseen

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirja voisi olla J.K. Kulomaan Nuori heimopäällikkö: seikkailukertomus heimosotien ajoilta. Kirjan ensimmäinen painos on vuodelta 1935.

Kirjan tiedot Kirjasammossa: https://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/saha3%253Aubf857bd2-5f67-4c4c-81cc-5ec44b7f0f08