Luin kauan sitten kirjan, jossa perheenäiti katoaa omasta tahdostaan. Joku sanoi hänelle, että hän on kuin joulupukin muori, mikä sai naisen lähtemään kotoaan…

Kysytty

Luin kauan sitten kirjan, jossa perheenäiti katoaa omasta tahdostaan. Joku sanoi hänelle, että hän on kuin joulupukin muori, mikä sai naisen lähtemään kotoaan ja jättämään miehensä ja teini-ikäisen tyttärensä. Nainen muutti eri paikkakunnalle, laihdutti ja kasvatti rouvapermanentin pois. Hän ei ilmoittanut itsestään miehelleen eikä teini-ikäiselle tyttärelleen mitään. Muistaakseni tytär sai jotenkin tietoonsa äitinsä osoitteen. En muista, mitä sitten tapahtui ja haluaisin lukea kirjan uudelleen. Se oli amerikkaisen naiskirjailijan kirjoittama ja saattoi kuulua nuortenkirjoihin.

Vastaus

Vastattu

Kyseessä lienee Anne Tylerin romaani Elämän tikapuilla (Ladder of Years, 1995).

Kuvaus Kirjasammossa: https://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/kauno%253Aateos_4166