Otsikko
Luin joskus tarinan ihmisestä ja kissasta. Jos joku tietää mistäsen voi löytää niin olen tosi kiitollinen. Tarina meni omin sanoin kerrottuna näin: Alussa…

Kysytty

Luin joskus tarinan ihmisestä ja kissasta. Jos joku tietää mistäsen voi löytää niin olen tosi kiitollinen. Tarina meni omin sanoin kerrottuna näin: Alussa ihminen oli avuton ja oppimaton. Luoja katseli tätä ja lähetti kissan opettamaan ihmistä. Kissa lähti ja opetti, ihminen oppi. Luoja kutsui kissaansa, tule takaisin, ihminen osaa jo. Kissa ei halunnut vielä tulla koska ihminen tarvitsi vielä opetusta. Luoja kutsui uudestaan ja taas sai saman vastauksen. Viimeisen kerran luoja kutsui kissaa palaamaan kotiin. Kissa vastasi lopulta: Ihminen on minun veljeni ja meidän kohtalomme on ikiajoiksi sidottu yhteen. Minä en voi palata, jään tänne ihmisen kanssa.

Vastaus

Vastattu

Välitimme kysymyksesi eteenpäin, valtakunnalliselle kirjastoammattilaisten sähköpostilistalle, ehkäpä joku kollega jossakin päin Suomea muistaisi tarinan! Palaamme asiaan heti jos vain saamme sieltä vastauksen! Vai muistaisikohan joku palvelumme seuraajista?