Luin joskus 90-luvulla lasten-/nuortenkirjan, josta en oikeastaan muista kuin muutaman kohdan. Muistaakseni se oli kotimainen ja kirjan satumaailman oli…

Kysytty

Luin joskus 90-luvulla lasten-/nuortenkirjan, josta en oikeastaan muista kuin muutaman kohdan. Muistaakseni se oli kotimainen ja kirjan satumaailman oli vallannut sumu ja siinä oli runo: "Varo puolikuuta, se ei ole oikea, havahdu ja pakene kun ympyrä on soikea". Lisäksi siinä ehkä kuvailtiin tuoksua, joka "toi mieleen kukat kauan sitten kuolleiden morsianten kimpuissa". Onko mitään tietoa, mistä kirjasta voisi olla kyse?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsimäsi kirja on Marja Luukkosen Tähtisumun vangit. Kirjastojen verkkopalvelu Kirjasammosta löydät kirjan esittelyn:

http://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/kauno%253Aateos_24864#.Vg0DtfPyWUk