Luin eräästä kuolinilmoituksesta kauniin runon, jonka kirjoittajaa ei kuitenkaan mainittu. Tietääkö kukaan kenen tekstiä? Mistä kirjasta? "Mitä jää jäljelle…

Kysytty

Hei!
Luin eräästä kuolinilmoituksesta kauniin runon, jonka kirjoittajaa ei kuitenkaan mainittu. Tietääkö kukaan kenen tekstiä? Mistä kirjasta?

"Mitä jää jäljelle tästä,
matka kun tehty on?
Aavistus hämärästä,
noususta auringon.
Mitä jää jäljelle tästä,
huokaus rinnasta?
Et lakkaa kiittämästä.
Et mistään hinnasta.
Lämmin on rakkaan käsi,
lapsesi hymyilee.
Hetkiä elämäsi,
aarteita niistä tee.
Pieneen me mahdumme täällä,
maailman kylissä,
avaran pallomme päällä,
elämän sylissä."

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on Anna-Mari Kaskisen runo, joka on mm. kirjassa Hehkuvin värein : Sanoja vuosien kauneudesta. Kirjan on kustantanut Kirjapaja 2012. Runo löytyy myös internetistä Googlella monista blogeista.