Luin ehkä noin kaksikymmentä vuotta sitten (voi olla enemmänkin aikaa) suomalaisen(?) naisen kirjoittaman kirjan. Tapahtumat sijoittuvat aikaan ennen/jälkeen…

Kysytty

Hei! Luin ehkä noin kaksikymmentä vuotta sitten (voi olla enemmänkin aikaa) suomalaisen(?) naisen kirjoittaman kirjan. Tapahtumat sijoittuvat aikaan ennen/jälkeen sotien, jokatapauksessa vanhaan aikaan.

Olisikohan ollut pääosassa miniä/piika joka lopulta surmaa ikävän vanhemman miehen käyttäen apunaan torajyviä.

Kirjailija on muistaakseni kiinnostunut/opiskellut kasvitieteitä.

Olen silloin tällöin vuosien varrella muistellut lukemaani kirjaa, mutta kirjan nimeä en muista millään. Haluaisin lukea sen uudelleen.

Suuret kiitokset hänelle, joka sattuisi muistamaan kirjan!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Olisiko kyseessä Heidi Köngäksen romaani Luvattu (Otava 2000). Kirjasammosta voi lukea lisää teoksesta:
https://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/saha3%253Au918d91bd-416b-48f3-9485-2…