Luin aikoinani (max 10 v sitten, ehkä 5v) englanninkielistä hömpähtävää = hieman naivia ja pöhköä, etsiväsarjaa jossa oli nainen ja mikä tärkeintä, hänellä…

Kysytty

Luin aikoinani (max 10 v sitten, ehkä 5v) englanninkielistä hömpähtävää = hieman naivia ja pöhköä, etsiväsarjaa jossa oli nainen ja mikä tärkeintä, hänellä oli koira jonka nimi oli nr 4 tai Nr four. Tänään aamulla mietimme että miltä se koira näyttikään ja onkohan kirjoja julkaistu lisää. niitä oli ehkä 3 silloin aikoinaan.
Mietimme että mikä olikaan kirjailijan nimi. Sanoisin että hän oli nainen ja englantilainen. haluaisin lukea kirjat uudelleen.
Kirja oli usein esillä Töölön kirjaston englanninkielissessä lainaa tästä hyllyssä. MIetin että onko tapaa selata töölän englanninkielisten fictionin kirjailijanimiä? MIllä muulla tavalla sen voisi löytää?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tuntomerkit sopivat irlantilaisen Pauline McLynnin etsiväsarjaan, jossa seikkailee etsivä nimeltä Leo Street. Hänellä on sekarotuinen koira nimeltä No. 4. Sarjan kirjat ovat nimeltään Something for the weekend, Better than a rest, Right on time. Pauline McLynnin kotisivut löytyvät alta:

http://www.paulinemclynn.com/

Koira esitellään ainakin alla olevassa esittelyssä:

http://www.goodreads.com/book/show/1086399.Right_on_Time

Töölön kirjaston englanninkielisen kaunokirjallisuuden luetteloon pääset Helmet-hausta kohdasta tarkennettu haku kirjoittamalla hakusanaksi (aihe) kaunokirjallisuus, valitsemalla aineistoksi kirjan, kokoelmaksi aikuisten kokoelman, sijainniksi Töölön ja kieleksi englannin. Tuloksena on kuitenkin niin suuri määrä kirjoja, että niiden joukosta etsiminen on hyvin työlästä. Alla kuitenkin tulos. Sinun kysymykseesi vastaus löytyi tietäväiseltä kollegalta.

http://haku.helmet.fi/iii/encore/search/C__Sd%3A%28kaunokirjallisuus%29…