Otsikko
Löytyykö (tieto)kirjoja, missä kerrotaan todella vaikeista lapsuuden kokemuksista selvinneistä ihmisistä, ja kenties keinoista?

Kysytty

Löytyykö (tieto)kirjoja, missä kerrotaan todella vaikeista lapsuuden kokemuksista selvinneistä ihmisistä, ja kenties keinoista?

Vastaus

Vastattu

Hei

Tähän vaikuttaa vaikeiden asioiden aihe. Alla lista kirjoista vähän eri aiheista. Jos itse haluat etsiä lisää voit käyttää asiasanana esim. traumatisoituminen, traumat, toipuminen, käyttäytymismallit, sekä tietenkin haluttu aihe, esim. väkivalta, seksuaalirikokset, sota, jne.

Tietokirjallisuutta

  • Katja Kytölä (2021) Pahoinpitelystä hyvinpitelyyn : lähisuhdeväkivalta ja siitä selviytyminen. ISBN 9789523790315
  • Marika, Olivia, Miranna, Irene ja Seija (2016) Viisi naista, sata elämää : tarinoita dissosiaatiohäiriöstä. ISBN 9789527203002
  • Harri Virtanen (2019) Trauma ja rakkaus eli kuinka selviytyä mahdottomasta. ISBN 9789518580730
  • Päivi Hamarus, Tina Holmberg-Kalenius ja Saija Salmi (2015) Opas kiusaamisen jälkihoitoon. ISBN 9789524516587
  • Sara Hedrenius ja Sara Johansson (2016) Kriisituki : ensiapua onnettomuuksien, katastrofien ja järkyttävien tapahtumien käsittelyyn. ISBN 9789518853858
  • Johanna Hurtig & Mari Leppänen (toim.) (2012) Maijan tarina : lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö yksilön ja yhteisön traumana. ISBN 9789522472496

Kaunokirjallisuutta ja muistelmia

  • Torey Hayden Häkkipoika
  • Natascha Kampusch 3096 päivää
  • Vanessa Springora Suostumus
  • Jari Järvelä Mistä on mustat tytöt tehty
  • Hyeonseo Lee Seitsemän nimen tyttö
  • Nadia Murad Viimeinen tyttö : olin Isisin vankina