Otsikko
Löytyykö teiltä non je ne regrette rien -kappaleen nuotteja tulostettavana klarinetille tai Pharrell Wiliamsin Happy-kappaleen nuotteja klarinetille?

Kysytty

Löytyykö teiltä non je ne regrette rien -kappaleen nuotteja tulostettavana klarinetille tai Pharrell Wiliamsin Happy-kappaleen nuotteja klarinetille?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

HelMet-kokoelmassa ei näytä olevan yhtään sellaista nuottia, jossa Charles Dumontin sävellys "Non, je ne regrette rien" olisi nimenomaisesti klarinetille sovitettuna. Laulusta on kuitenkin tarjolla 19 erilaista nuotinnettua versiota, joista uskoisin löytyvän myös klarinetille soveltuvan melodian. Suuren toivelaulukirjan osassa 16 on laulusta ainakin helpohko sovitus. Suosittelen tutustumaan näihin vaihtoehtoihin (haun voi tehdä tällä järjettömän pitkällä linkillä http://luettelo.helmet.fi/search~S9*fin?/tNon%2C+je+ne+regrette+rien+%2…)

Pharrell Williamsin kappaleesta "Happy" ei siitäkään ole erityistä klarinettisovitusta, mutta kaksi suhteellisen helppoa nuotinnosta kuitenkin (http://luettelo.helmet.fi/record=b2149905~S9*fin ja http://luettelo.helmet.fi/record=b2171468~S9*fin). Kannattaa varata ja tutkia, onnistuuko soittaminen klarinetilla.

Kysymyksessä olevaan ilmaisuun "nuotteja tulostettavana" en osaa vastata, koska en varmuudella tiedä, mitä kysyjä on tarkoittanut. Kirjaston nuoteista saa tehdä tulosteita yksityiseen käyttöön laillisesti, mutta kirjasto ei saa tätä palvelua antaa, vaan tarvitsijan täytyy itse tehdä kopiot.

Heikki Poroila
HelMet-musiikkivarasto