Löytyykö Rissasen suvusta (tai talojen asukkaista) Nilsiän Pieksän alueelta julkaisuja, Halunan kyläkirjaa tai vastaavaa

Kysytty

Löytyykö Rissasen suvusta (tai talojen asukkaista) Nilsiän Pieksän alueelta julkaisuja, Halunan kyläkirjaa tai vastaavaa

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Rissasten suvusta on kirjoitettu useitakin kirjoja. Mikään niistä ei taida liittyä Nilsiään, alla kuitenkin luettelo:

- Anneli Rissanen, Tulli-Rissaset Iisalmesta (2011)

- Jussi Rissanen, Hipanlahden ja Vehkalahden Rissasten suvut (1966)

- Tyyne Rissanen, Lauri Rissanen ja hänen sukunsa vv. 1541-1755 Juvalta Tavisalmen/ Kuopion pitäjään (1983)

- Pentti Rissanen, Koostelma Toivalan kylän ja Uuhtaipaleen Rissasten syntysijoilta (1991)

- Helvi Lönnblad, Eeva Pajari, Mittee se pellavapiä? : Mykkästen, Zacheusten ja Rissasten vaiheita Pohjois-Savossa 1600-luvulta lähtien sekä kuvaus nuoruudesta 1930- ja 40-lukujen Tuovilanlahdessa (2010)

- Ilkka Virta, Viipurin Vilkka : ylietsivä V. J. Rissasen suku, työ ja perhe-elämä (2008)

Jos kirjojen joukossa on kiinnostavia, voit kysyä kaukolainamahdollisuutta lähikirjastosi kautta.

1 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Isoisäni V.J. Rissasen isänisä Paavo Paavonpoika R. syntyi juuri Pieksässä Nilsiässä v. 1825. Terv. Ilkka Virta