Löytyykö nuotti keskiäänelle Brahms: Dein blaues Auge hält

Kysytty

löytyykö nuotti keskiäänelle Brahms: Dein blaues Auge hält

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Brahmsin yksinlaulun Dein blaues Auge (Lieder und Gesänge, op59. Nro 8, Dein blaues Auge) alkuperäinen sävellaji on Es-duuri ja laulu alkaa 1-viivaisesta b:stä. Tämä sävellaji näyttää olevan korkealle äänelle tarkoitetuissa nuoteissa. Petersin kustantamassa nuotissa Brahms, Johannes: Lieder : für eine Singstimme mit Klavierbegleitung. Band 2, Ausgabe für tiefe Stimme laulu alkaa 1-viivaisesta a:sta, vaikka nuotti nimensä perusteella on tarkoitettu matalalle äänelle. Muissa yksinlaulunuoteissa, jotka ovat nyt käsilläni, matalalle äänelle tarkoitettu versio alkaa 1-viivaisesta g:stä. Tuo Petersin nuotti näyttäisi siis olevan keskiäänelle sopiva ainakin tämän laulun osalta.

E-concerthousen sivulla on mahdollista transponoida nuotteja haluamaansa sävellajiin. Saat nuotit näkyville, jos asennat tietokoneellesi Sibelius Scorch -liitännäisen.

Lähteet:

Brahms, Johannes: Lieder : für eine Singstimme mit Klavierbegleitung. Band 2, Ausgabe für tiefe Stimme (Edition Peters 3202b)

E-concerthouse Online sheet music library: http://www.e-concerthouse.com/library/