Löytyyko netistä sellaista tavarajunien aikataulua, jota pystyy tulkitsemaan tavallinen ihminen. Siis yhtä yksinkertaista aikataulua kuin on olemassa…

Kysytty

Löytyyko netistä sellaista tavarajunien aikataulua, jota pystyy tulkitsemaan tavallinen ihminen. Siis yhtä yksinkertaista aikataulua kuin on olemassa matkustajajunille.

Vastaus

Vastattu

Tavarajunien aikatauluista ei ole laadittu VR-tyyppistä matkahakujen asiakasliittymää, ja tähän pääsyy lienee se, etteivät ne palvele matkustaja-asiakkaita.

Junien aikatauluja ja muita liikennetietoja voi seurata suodatetusti mm. Väyläviraston, Juliadatan ja Digitrafficin sivuilla. Esimerkiksi Juliadatan livesivulla on nähtävissä kattavasti erilaisia juna-aikatauluja, samaan tapaan kuin Junat.net-sivulla matkustajajunien. Yksittäisten junavuorojen jäljittäminen vaatii palveluissa usein esimerkiksi junan numeron tai reitin tietoja.

Juliadataa ylläpitää junaharrastajien verkosto ja sivustolle voi rekiströityä. Tällöin esimerkiksi omien seurantojen tekeminen on mahdollista.