Löytyykö Lahden kirjastoista Siitä tsunamista joka sattui siellä Khao Lakissa ja ymp 2006 mitään kirjoja ja kertomuksia?

Kysytty

hei!

Löytyykö Lahden kirjastoista Siitä tsunamista joka sattui siellä Khao Lakissa ja ymp 2006 mitään kirjoja ja kertomuksia?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tarkoittanet hyökyaaltokatastrofia, joka tapahtui 26.12.2004. Lahden pääkirjaston lehtileikekokoelmassa on tähän aiheeseen liittyvää materiaalia. Lisäksi ainakin seuraavat kirjat: 1.Janne Miikkulainen: Tsunami 2.Marika Kataja: Tuhon aalto - suomalaisia Thaimaan tsunamialueella 3.Poliisit ja papit tsunamityössä 4.Anne Puistomäki: Khao Lak. Henkilökohtaisia kokemuksia on myös kirjoissa: Leena Keskiaho: Katastrofista uuteen alkuun ja Pertti Kuoppala: Aren pieni pikkurilli. Tätä tapahtumaa omalta osaltaan käsittelee myös Sauli Niinistö kirjassaan Hiljaisten historia.
Jos haluat tutustua näihin, kysy pääkirjaston tietopalvelusta.