Löytyykö Lahden kirjastoista kirjaa fonteista eli kirjasimista? Mielellään uusia fontteja käsittelevä ja esittelevä. Käytössäni on ruotsinkielinen …

Kysytty

Löytyykö Lahden kirjastoista kirjaa fonteista eli kirjasimista? Mielellään uusia fontteja käsittelevä ja esittelevä.

Käytössäni on ruotsinkielinen "Bokstavsboken", mutta siinä käsitellään vain "vanhoja" fontteja.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aiheesta löytyvät esim. seuraavat teokset:

Gordon, Bob: Making digital type look good. 2001
Haley, Allan: Type: hot designers make cool fonts. 1998
Dewsnap, Don: Sign design : easy type guide. 1993
Dewsnap, Don: Desktop publisher's easy type guide : the 150 most important typefaces. 1992
Schreibschriften = Script types. 1993 (kaikki luokassa 00.4)

Muita aiheeseen liittyviä kirjoja löytyy Lahden kaupunginkirjaston aineistotietokannasta http://kirjasto.lahti.fi/riimi/zgate.dll esim. asiasanoilla kirjasinlajit, kirjasintyypit, kirjaimistot, kirjaimet, typografia.