Löytyykö kirja jossa käsitellään karjalaisten uudisasukkaiden siirtymistä Savoon. Luin kirjasta jostain lehdestä mutta en laittanut tarkempia tietoja ylös ja…

Kysytty

Löytyykö kirja jossa käsitellään karjalaisten uudisasukkaiden siirtymistä Savoon. Luin kirjasta jostain lehdestä mutta en laittanut tarkempia tietoja ylös ja nyt en löydä ko. kirjaa. Kirja oli fiktiivinen romaani Laatokan- Karjalasta siirtyneistä uudisasukkaista Savoon. Ajankohta taisi olla 1400-luku (tai aiempi). Tekijä taisi olla nainen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Olisiko kyseessä Vesa Luukkosen kirjat Niinisaareen ( vuodelta 2006) ja Omalla konnulla (vuodelta 2008). Kirjat kertovat itäisen Savon asuttamisesta 1400-luvulla, jolloin Karjalasta tultiin lähes asumattomiin korpiin kalastamaan ja metsästämään. Kirjat ovat Punkaharjulaisen Kirja-Pakarin kustantamia