Otsikko
Löytyykö jostain kirjasta ala-asteen joulunäytelmä vuorosanoineen nimeltä ”Mestaritonttu”? Muistikuva itsellä tällaisesta ennen vuotta 1994.

Kysytty

Hei!
Löytyykö jostain kirjasta ala-asteen joulunäytelmä vuorosanoineen nimeltä ”Mestaritonttu”? Muistikuva itsellä tällaisesta ennen vuotta 1994.

Vastaus

Vastattu

Hei!

Aili Somersalon Mestaritontun seikkailut-satukirjan näytelmäsovitus löytyy kirjasta Mahtisana ja muita näytelmiä. Kirja sisältää 15 näytelmää ja yksi niistä on Mestaritontun seikkailut. En tosin tiedä, onko tämä hakemasi versio näytelmästä, sillä kirja on julkaistu vuonna 2006. Kirjaa löytyy Pirkanmaan kirjastoista heikonlaisesti: Tampereen kirjaston kokoelmissa on yksi kappale ja sekin on tällä hetkellä lainassa. Näytelmä löytyy lisäksi Tampereen kirjastosta Pirkanmaa-kokoelmasta monisteena, mutta sitä ei voi lainata. Tämä on vuodelta 1986 ja saattaa siis olla lähempänä sitä versiota, joka sinulla on hakusessa.