Otsikko
Löytyykö aineistoa kassanhallinnasta/kassanhoidosta esim. mitä sisältyy näihin tehtäviin ja hoitoon, mitä se on? yms.

Kysytty

Löytyykö aineistoa
kassanhallinnasta/kassanhoidosta
esim. mitä sisältyy näihin tehtäviin
ja hoitoon, mitä se on?
yms.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ks. myös toinen vastaus samanaiheiseen kysymykseen. Kassanhoito riippuu täysin käytössä olevasta kassakoneesta tai kassajärjestelmästä, josta syystä siitä ei oppikirjaa ole. Kirjanpidon oppikirjoja on runsaasti, mutta niissä ei käytännön kassanhoitoa käsitellä. Suosittelen Internet-tiedonhakua esim. Soneran hakukoneella (kirjaston kotisivulta http://www.lib.hel.fi pääset klikkailemalla TIEDONHAKU INTERNETISTÄ > SUOMALAISIA HAKUPALVELUITA > SONERAPLAZA), hakusanana KASSAJÄRJESTELMÄT. Tuloksena on erilaisten kassajärjestelmien Internet-mainoksia, joissakin niistä sangen perusteellinen selvitys kassajärjestelmän toiminnoista. Yksi esimerkkijärjestelmä esim. JasWin kassajärjestelmä (http://www.saunalahti.fi/~jranta).