Otsikko
Löytyykö 1960-70-lukujen vaihteessa ilmestyneitä Stump-lehtiä minkään kirjaston arkistosta?

Kysytty

Löytyykö 1960-70-lukujen vaihteessa ilmestyneitä Stump-lehtiä minkään kirjaston arkistosta?

Vastaus

Vastattu

Stump, suomalaista nuorisolehteä julkaistiin vuosina 1966-1970. Lehden numerot ovat luettavissa Kansalliskirjastossa Helsingissä sekä vapaakappalekirjastoissa Turun, Jyväskylän, Oulun, Itä-Suomen yliopistojen kirjastoissa sekä Åbo Akademin kirjastossa. Lehdet on mikrofilmattu.

Stump-lehti kansalliskirjaston verkkokirjastossa: Stump : roikkumaton nuortenjulkaisu | Kansalliskirjasto | Kansalliskirjaston hakupalvelu (finna.fi)

Kansalliskirjaston yhteystietoja:
asiakaspalvelun tavoittaa varmimmin sähköpostitse osoitteesta kk-palvelu@helsinki.fi
Palvelupuhelin 02941 23196 vastaa arkisin klo 10–13.
kansalliskirjasto.fi/fi/info/yhteystiedot

Lehdet kannattaa tilata hyvissä ajoin valmiiksi ennen kuin menee niitä lukemaan.

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Kuten tuolla Finnassakin lukee, Stump koko ilmestymisensä ajalta on nykyään mukana myös Kansalliskirjaston digitaalisissa lehdissä:

https://digi.kansalliskirjasto.fi/serial-publications?generalTypes=NEWS…

Käyttäminen tosin vaatii silti käyntiä Kansalliskirjastossa tai jossakin muussa vapaakappalekirjastossa (tai vaihtoehtoisesti IT-järjestelmän käyttäjätunnusta jossakin niistä viidestätoista korkeakoulusta, joilla on sopimus Kansalliskirjaston kanssa etäkäytöstä).