Löytyisikö teiltä tietoa, kuka on kirjoittanut runon (työväenlaulun), jonka sanat menevät kutakuinkin: Laskin minä purteni Aurajokeen, sitä kahden puolen nyt…

Kysytty

Löytyisikö teiltä tietoa, kuka on kirjoittanut runon (työväenlaulun), jonka sanat menevät kutakuinkin:

Laskin minä purteni Aurajokeen, sitä kahden puolen nyt katselen.... ja siinä sitten kerrotaan vanhan Turun suurista työpaikoista ja työnantajista.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Laulun nimi on "Aurajoella" ja sen on sanoittanut A. Nisunen. Melodia on kansansävelmä. Laulu löytyy äänitteenä LP-levyltä "Työväen lauluja". Sanat lauluun löytyvät kirjasta "Me laulamme".

7 ääntä

Kommentit

Laulu on vuodelta 1916 ja sen sanoja on aikojen saatossa muunneltu. A= Arvid Nisunen. Mainitulla levyllä sen laulaa aivan mahtavasti laulun sanomaan sopivalla äänellä Sulo Vakkari