Löytyisikö sellaista kirjaa joka käsittelee miten ja mitä rakennusmateriaaleja on käytetty 1970-1980 rakennetuissa taloissa

Kysytty

Löytyisikö sellaista kirjaa joka käsittelee miten ja mitä rakennusmateriaaleja on käytetty 1970-1980 rakennetuissa taloissa

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Yksityiskohtaista tietoa siitä, mitä materiaaleja juuri tietyssä rakennuksessa on saa rakennuspiirustuksista ja yksityiskohtaisesta kustannusarviosta, mikäli onnistuu sellaisen saamaan käsiinsä. Tietoa 1970- ja 1980-luvulla käytetyistä rakennusmateriaaleista ja kuvauksia niistä sekä tuon ajan käytännöistä ja määräyksistä löytyy kattavasti esim. noilla vuosikymmenillä julkaistuista Rakentajain kalentereista, joita kirjastostamme löytyy varastosta melko kattavasti kirjastossa tutkittavaksi tai kotiin lainattavaksi.

ystävällisin terveisin

Leena Salminen¨
Vaasan kaupunginkirjasto-maakuntakirjasto