Löytyisikö runoa, jonka nimi on Osuuskaupan rappusilla, "olet tarpeeksi nuori tänäkin päivänä syömään jäätelötötteröä Osuuskaupan rappusilla." Kenen…

Kysytty

Hei!

Löytyisikö runoa, jonka nimi on Osuuskaupan rappusilla, "olet tarpeeksi nuori tänäkin päivänä syömään jäätelötötteröä Osuuskaupan rappusilla." Kenen kirjoittama ja minkä niminen? Onko Tommy Tabermannin runo?

Lisäksi kysyisin mitä nettisivustoja/www-yhteisöjä löytyy nykyisin netistä, joissa voi suomeksi julkaista omia runojaan omalla nimellään?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tarkoitatko runoa, jossa sanotaan: "...olet vapaa tällaisenakin kevätpäivänä/istumaan tavaratalon rappuselle/syömään tötteröjäätelöä"?
Tämä on Helena Anhavan runo. Varsinaista nimeä runolla ei ole, mutta se alkaa "Älä päästä itseäsi tietyn ikäiseksi".

Runo löytyy esimerkiksi kokoelmasta Anhava: Runot 1971-1990, sivulta 107.

Oman mielen mukaisia nettisivustoja löytynee parhaiten googlaamalla. Esimerkiksi Runosydän.net -sivustolla julkaistaan nimellä kirjoitettuja runoja.