Löytyisikö jostakin Juha Vainion äänitettä "Juha Vainion äänimainoksia ja muita lauluja"? Asiakas haluaisi erityisesti löytää äänitteen sisältämän laulun …

Kysytty

Löytyisikö jostakin Juha Vainion äänitettä "Juha Vainion äänimainoksia ja muita lauluja"?
Asiakas haluaisi erityisesti löytää äänitteen sisältämän laulun "Tuli baariin mies lippahattuinen".

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseinen laulu tunnetaan paremmin nimellä "Rahtari-Kalle". Alunperin kappale ilmestyi Kaukokiito Oy:n mainoksena vuonna 1979 ja silloin siitä käytettiin nimitystä "Tuli baariin mies lippahattuinen".
"Rahtari-Kalle" löytyy kokoelmista "20 suosikkia: Votkaturistit" ja "Legendan laulut : kaikki levytykset 1963-1990"

"Juha Vainion äänimainoksia..." on Ylen äänitetietokanta Fonon http://www.fono.fi tietojen mukaan Yleisradion äänilevystön omaa tuotantoa oleva cd-levy, eikä sitä ole kaupallisilla markkinoilla saatavissa. Se ei siis ole kirjastoista tai muualtakaan saatavissa.