Löytyisikö Joseph Hartmann Stunzin säveltämän Ylioppilaslaulun suomenkielisiä sanoja, tekijä Eeli Kivinen?

Kysytty

Hei! Löytyisikö Joseph Hartmann Stunzin säveltämän Ylioppilaslaulun suomenkielisiä sanoja, tekijä Eeli Kivinen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

En löytänyt tämän aikoinaan varsin suositun laulun sanoja internetistä, mutta ainakin ne sisältyvät monena painoksena julkaistuun mieskuorolaulukokoelmaan Perusmerkkilauluja (Suomen Mieskuoroliitto, uusin painos 2013). Se löytynee ainakin isommista kirjastoista.

Tämä Joseph Hartman Stuntzin laulusta Heldengesang in Walhalla tehty suomennos ("Kaikukohon laulu maamme", Eeli Kivinen) on julkaistu myös monissa laulukirjoista, joita myös voi tiedustella kirjastoista. Laitan tähän luetteloa uudemmista kokoelmista, joissa se ainakin on:

  • Kansanopiston laulukirja : Nuottipainos (Otava 1947)
  • Kouun laulukirja (WSOY 1961)
  • Kultaiset koululaulut vanhoilta ajoilta (Tammi 2008)
  • Laulumatti (WSOY 2004)

Heikki Poroila