Löysin saksankielisen kiinalaisen sananlaskun, jossa vapaasti käännettynä todetaan, että "työt odottavat, kun näytät lapsellesi sateenkaaren mutta sateenkaari…

Kysytty

Löysin saksankielisen kiinalaisen sananlaskun, jossa vapaasti käännettynä todetaan, että "työt odottavat, kun näytät lapsellesi sateenkaaren mutta sateenkaari ei odota, että saat työsi ensi valmiiksi." Mistä löytäisin kyseisen sananlaskun suomeksi käännettynä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Löysin netistä tällaisen suomennoksen: "Työ odottaa sen aikaa, että näytät lapsellesi sateenkaaren, mutta sateenkaari ei odota, että teet työsi. -Joan O´Hara" Suomentajaa ei mainita. Näet lauseen täältä: http://fi.wordpress.com/tag/vanhemmille/ (otsikkona Työ)