Lompakkoni varastettiin ja tiuhaan käyttämäni rakas kirjastokortti sen mukana. Miten haen uuden?

Kysytty

Lompakkoni varastettiin ja tiuhaan käyttämäni rakas kirjastokortti sen mukana. Miten haen uuden?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Varkaustapauksien yhteydessä ensimmäinen toimenpide on aina varastetun kirjastokortin kuolettaminen, jotta sitä ei voida väärinkäyttää. Olen nyt kuolettanut korttisi.

Uuden kirjastokortin saat käymällä missä tahansa Helmet-kirjastossa. Ota silloin mukaan kuvallinen henkilötodistus. Uuden kortin hinta on 3 €, mutta jos teet varkaudesta rikosilmoituksen ja otat kirjastoon mukaasi kopion siitä, saat uuden kirjastokortin maksutta.