Otsikko
Liekö Kirsi kunnaksen loru, menee jotenkin näin: Muistatkos aseman Ahtia, joka löi junalle tahtia? Jo vain, muistanpa ain. Muistatkos Piikkiön piikaa, joka…

Kysytty

Hei. Liekö Kirsi kunnaksen loru, menee jotenkin näin:

Muistatkos aseman Ahtia, joka löi junalle tahtia?
Jo vain, muistanpa ain.

Muistatkos Piikkiön piikaa, joka söi liikaa siikaa?
Jo vain, muistanpa ain.

Muistatkos Sarjasen Marjaa, joka harjasi harjaa?
Jo vain, muistanpa ain.

En muista muista säkeitten järjestysta ja niitä taisi olla enemmänkin. Loru oli hauska. Lasten kanssa sitä luettiin ja naurettiin. Joku lukukirja 90-luvulta se oli. Olisi kiva löytää se uudelleen.

Vastaus

Vastattu

Valitettavasti en onnistunut löytämään kysymääsi lorua Kirsi Kunnaksen runoteoksista, jotka sain käsiini. Selailin myös useita runo- ja lorukokoelmia ja pyysin apua kollegoilta, mutta lorulle ei löytynyt tekijää tai lähdettä. Tunnistaisiko joku tämän palstan lukijoista lorun?