Otsikko
Laulun nimi lienee Enkeli. Se alkaa sanoilla: Nyt kerron sulle mun lapseni, kuinka kaunis on taivaan enkeli....Kuka olisi levyttänyt ko laulun ja millaiselle…

Kysytty

Laulun nimi lienee Enkeli. Se alkaa sanoilla: Nyt kerron sulle mun lapseni, kuinka kaunis on taivaan enkeli....Kuka olisi levyttänyt ko laulun ja millaiselle CD:lle.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä lienee perinteinen laulu, joka esiintyy nimillä "Enkeli" ja "Laulu enkelistä". Siitä on varsin monia levytyksiä, joista tosin suurin osa ns. omakustannuslevyjä, joiden tavoittaminen voi olla vaikeaa. Seuraavaan listaan olen koonnut julkaisujärjestyksessä eri esittäjien tulkintoja, jotka on julkaissut jokin levy-yhtiö. Ainakin osa näistä löytyy kyllä kirjastojenkin kokoelmista:

* Seppo Kohvakka: Kooste parhaista (Ristin Voitto, 1990, Prisma RVCD-1099)
* Nekut: Enkeli valkosiipinen (VL-Musiikki 2003, VLCD-1993)
* Suojelusenkeli : Kauneimmat pyhäkoululaulut (VL-Musiikki 1996, VLCD-1024)
* 40 rakkainta iltalaulua : Kaikki herkimmät lastenlaulut (VL-Musiikki, VLCD1060D)
* Hanna Ekola: Enkelin siipien havinaa (Sony 2000, Columbia 4998802)
* Kourimo, Eija: Tähdet tähdet : Hengellisiä toivelauluja (VL-Musiikki, 2008, VLCD-1215)
* Hanna Ekola: Villihevosia (Sony BMG 2008, Columbia 88697221832)
* Lasse Hoikka: Syyslaulu (Sony BMG 2008, Bluebird 88697405632)
* 25 hellyttävää lastenlaulua : vuosikymmenten varrelta (VL-Musiikki, 2009, VLCD-1241)
* Hän kanssain kulkee : toivelauluja 2. (Prisma ACD1340)

Heikki Poroila
HelMet-musiikkivarasto