Mikä laulu ja mistä löydän sanat ja onko kuka levyttänyt? (Viktor Klimenko?) laulun avainsanoja: valkeudesta valkeuteen - pääseekö Jeesus vapahtajaksi - sun…

Kysytty

mikä laulu ja mistä löydän sanat ja onko kuka levyttänyt? (Viktor Klimenko?) laulun avainsanoja: valkeudesta valkeuteen - pääseekö Jeesus vapahtajaksi - sun luonas haavoitettu syntinen - vain sinun luonas kallis vapahtaja

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Minkä tahansa laulun löytäminen pelkästään "avainsanojen" eli tässä tapauksessa oletettavasti laulutekstistä muistinvaraisesti poimittujen säkeitten perusteella on vaikeaa. Kirjastojen tietokannoissa toimitaan ensisijaisesti laulun nimen perusteella ja vain joissakin tapauksissa on mahdollista hakea esimerkiksi kertosäkeen alulla.

Parhaassa tapauksessa joku on ladannut laulun kaikki sanat verkkoon, jolloin ne sopivalla tavalla etsittynä voivat löytyä. Yritin googlaamalla tavoitella mahdollisesti kyseessä olevaa laulua, mutta mitään sellaista, johon kaikki esitetyt avainsanat olisivat sattuneet, ei valitettavasti löytynyt. Viikunapuu-nimisen yhtyeen esitys otsikolla Vain sinun luonas kallis armahtaja löytyi YouTubesta (https://www.youtube.com/watch?v=CyPsyD2DLCY), mutta kuuntelun perusteella se tuskin on haettu laulu.

Toivottavasti joku tämän vastauksen lukija tunnistaa minua paremmin etsityn laulun. Vasta kun laulu on tunnistettu, on mahdollista tutkia, kuka sen on levyttänyt.

Heikki Poroila

1 ääntä

Kommentit

laulaa Perttu Mathlin. Saanko kerran lunta valkeemmaksi