Lastenkirjallisuudesta muutama kysymys: A: Tatu ja Patu ovat kotoisin: - Outolasta, Kummalasta, Hassulasta B: Kirjassa "Tatu ja Patu Helsingissä", esiintyy…

Kysytty

Lastenkirjallisuudesta muutama kysymys:

A: Tatu ja Patu ovat kotoisin:
- Outolasta, Kummalasta, Hassulasta

B: Kirjassa "Tatu ja Patu Helsingissä", esiintyy veljesten serkku Jori. Mitä hän kaupittelee:
- villasukkia, jäätelöitä, kännyköitä

C: Kirjassa "Tatu ja Patu päiväkodissa", veljekset olivat ALUNPERIN matkalla tänne:
- Päiväkoti Esikko, Kylpylä Vesikko, Leikkipuisto Nurmikko

D: Kirjassa "Tatun ja Patun oudot kojeet", veljekset EIVÄT rakentaneet seuraavaa konetta:
- inhokkiruokailmaisin, lätäköntekokone, läksyjentekoautomaatti

E: Kirjassa "Tatun ja Patun oudot aakkoset", esiintyy jokaisella aukeamalla seuraava olio:
- aapis-ötökkä, lukutoukka, aapis-kökkö

F: Kirjassa "Tatun ja Patun Suomi", veljekset istuvat saunassa. Mitä Tatulla on päässään:
- tonttulakki, jääkiekkokypärä, Lucia-kruunu

G: Kirjassa "Tatun ja Patun outo unikirja", esiintyy huijarisänkykauppias. Mikä toiminto hänen kauppaamassaan hierovassa huippusängyssä mm. on:
- vhs, gps, mikroaaltouuni

H: Kirjassa "Tatu ja Patu työn touhussa" veljekset tutustuvat muusikon ammattiin. Kuka iskelmälaulaja aukeamalla esiintyy:
- Patu-Helena, Kutri-Helena, Tatu-Helena

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kaikkia mainitsemiasi Tatu ja Patu -kirjoja löytyy HelMet-kirjastoista. Voit tarkastaa niiden saatavuuden HelMet-verkkokirjastosta www.helmet.fi .

Tässä vielä valmiiksi tehty tuloslista kaikista Tatu ja Patu -aineistoista. Kutakin nimekettä napsauttamalla voit katsoa, mistä kirjastoista niitä on saatavilla, niin pääset ratkomaan tehtäviä.
http://luettelo.helmet.fi/search*fin/X?SEARCH=tatu+ja+patu&searchscope=…

6 ääntä

Kommentit

Hahhah, nyt joku geokätköilijä meinasi saada helpolla mysteerin ratkaistua :D!
Hyvä, ettette vastanneet suoraan!

Toinenkin geokätköilijä meinasi yrittää samaa, mutta tajusi googlettaa ensin ja huomasi, että joku muu ehti ensin? ;)