Otsikko
Lapsuuden lempikirjasarjassani seikkailivat Hupu, Tupu ja Lupu silloin tällöin myös Aku Ankan ja Roope-sedän kanssa eri puolilla maailmaa. Kirjoissa esiteltiin…

Kysytty

Lapsuuden lempikirjasarjassani seikkailivat Hupu, Tupu ja Lupu silloin tällöin myös Aku Ankan ja Roope-sedän kanssa eri puolilla maailmaa. Kirjoissa esiteltiin eri maiden luontoa ja eläimiä. Kirjojen takasivulle oli kerätty lista kirjassa esiintyneistä eläimistä. Muistaakseni kirjoissa seikkailtiin ainakin Kiinassa, Havaijilla sekä Pohjois-Amerikassa. Tutustuin kirjoihin 90-luvun alussa. En saa enää päähäni, mikä kirjasarjan nimi oli. Saisinko tiedon tätä kautta?

Vastaus

Vastattu

Kirjasarja on nimeltään Disneyn iloinen tietolukemisto. Sarja ilmestyi vuosina 1983-1995.

Kiinassa seikkailtiin ainakin kirjoissa Silkkiperhosten maa ja Leijonatanssi.