Otsikko
Lapsi löysi Oulun uimarannalta kuolleen tällaisen. Paljain käsin ehti kosketella sitä. Onko myrkyllinen?

Kysytty

Lapsi löysi Oulun uimarannalta kuolleen tällaisen. Paljain käsin ehti kosketella sitä.
Onko myrkyllinen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Myrkytystä epäillessä kannattaa aina olla suoraan yhteydessä myrkytystietokeskukseen, joka on avoinna vuorokauden ympäri. Myrkytystietokeskuksen puhelinnumero on 0800 147 111.

En ole millään muotoa hyönteisten tuntija, mutta kuvan perusteella voisi päätellä, että kyseessä on jokin kovakuoriaisiin lukeutuva hyönteinen, ehkä lemulyhytsiipi, jos kohta siitä on Suomessa vain satunnaisia havaintoja.

Hyönteisten tunnistamisessa voi kysyä neuvoa Laji.fi-foorumilta.

3 ääntä

Kommentit

NÄyttää sukeltajakuoriaisen toukalta.