Lapin Kullan Kimallus -elokuvassa aikoinaan esiintyi pappani, jota ei sitten mainittu missään muualla kuin lopputeksteissä ja äitini mukaan…

Kysytty

Lapin Kullan Kimallus -elokuvassa aikoinaan esiintyi pappani, jota ei sitten mainittu missään muualla kuin lopputeksteissä ja äitini mukaan elokuvasta on poistettu kohtauksia, joissa hän esiintyi.
Miksi näin tehtiin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Elokuva saa lopullisen muotonsa leikkaamisesta, jossa rakennellaan ja yhdistellään kuvatut kohtaukset yhtenäiseksi tarinaksi. Joistain elokuvista on useita eri leikkausversioita. Kuvattuja kohtauksia voidaan myös jättää pois lopullisesta elokuvasta. Syynä voi olla esimerkiksi, ettei kohtaus ole tarpeellinen elokuvan kerronnan kannalta. En pysty selvittämään, miksi Lapin kullan kimalluksesta on jätetty pois kohtauksia, joissa pappasi esiintyy. Sen tietävät todennäköisesti vain elokuvan tekijät.

Lapin kullan kimalluksen tekijätiedot löytyvät Elonetin sivuilta:

https://elonet.finna.fi/Record/kavi.elonet_elokuva_898664