Otsikko
Lainasin kirjan Helmet-kirjastosta ja eräpäivä on huomenna, mutta otin kirjan mukaani tänne toiselle puolelle Suomea, joten mitä teen?

Kysytty

Lainasin kirjan Helmet-kirjastosta ja eräpäivä on huomenna, mutta otin kirjan mukaani tänne toiselle puolelle Suomea, joten mitä teen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helmet-kirjastosta lainatun aineiston voi uusia netin kautta viisi kertaa, mikäli siitä ei ole varauksia tai jos se ei ole Bestseller-kirja, jota ei voi uusia.

Kirjaudu sivustolle kirjastokortin numerolla sekä PIN-koodillasi HelMet-etusivun www.helmet.fi yläpalkin keskeltä kohdasta Kirjaudu. Omiin tietoihisi pääset klikkaamalla nimeäsi oikealla ylhäällä. Valitse sitten vasemmalta Lainat-välilehti.

Voit uusia joko kaikki lainasi kerralla sivun alalaidassa olevalla painikkeella "uusi kaikki" tai vain valitsemasi lainat laittamalla ruksin niiden eteen ja sen jälkeen painamalla painiketta "uusi merkityt".

Jollei uusiminen ole mahdollista, myöhästymismaksua kertyy aikuisten aineistosta 20 senttiä päivässä.