Lainasin joskus 60-70-luvulla Helmiriitta (?) Setälän muistelmateoksen.Hän oli ollut naimisissa suuren Setälän kanssa, mutta kuului itse Krohnien…

Kysytty

Hei! Lainasin joskus 60-70-luvulla Helmiriitta (?) Setälän muistelmateoksen.Hän oli ollut naimisissa suuren Setälän kanssa, mutta kuului itse Krohnien kulttuurisukuun. Oli arkkitehti, erosi Setälästä jo 30 (?)-luvulla, asui Helsingissä Döbelninkadulla ja oli vammaisen lapsen äiti. Olen yrittänyt löytää tämän teoksen uudelleen mutta turhaan.
Olisin todella iloinen, jos löytäisitte kirjan minulle. Meillä täällä Lauttasaaressa on tosi hyvä ja tehokas kirjasto, toivon että kiitokseni ja kehuni sen henkilökunnasta menevät edelleen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ehdotan Salme Setälän kirjaa Kirjoitan pojalleni (WSOY 1971). Arkkitehtiopinnoistaan Salme Setälä kertoo kirjassaan Polusteekin koulussa - opiskelua kymmenluvulla (Otava 1970) ja työstään kirjassa Epäasiallinen kronikka viiden pääjohtajan ajalta (WSOY 1973).