Kysyn puukaasulaitteista löytyvää kirjallisuutta Puukaasu auton rakentamiseen,erilaisia ohjeita on jo kyllä kerätty mutta minua kiinnostaisi mahdollisimman…

Kysytty

Kysyn puukaasulaitteista löytyvää kirjallisuutta
Puukaasu auton rakentamiseen,erilaisia ohjeita on jo kyllä kerätty mutta minua kiinnostaisi
mahdollisimman uudet tiedot esim. Ruotsissa on kehitetty laitteita pidemmälle kuin suomessa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysy kirjastonhoitajalta -palvelusta on usein ennenkin kysytty puukaasusta. Vastaukset löytyvät palvelun etusivulta kohdasta "Arkisto" hakusanalla "puukaasu".
Näiden vastausten antamisen jälkeen näyttää ilmestyneen pari lehtiartikkelia lisää:

- Vilenius, Esa: Jos kaikki Suomen metsät bensaksi muuttuisi (Luonto ja tiede) Sanomalehti Etelä-Saimaa (E-S) Päiväys 2000-10-28 Huomautus Artikkelissa haastateltavana Fortum Oil and Gasin kehityspäällikkö Markku Laurila. - Myös kirjoitukset: Häkä palaa hyvin, mutta on
hyvin myrkyllistä ja Öljy tuskin loppuu "sovitussa" ajassa (Haastateltavana auto- ja työkonetekniikan professori Matti Juhala ja Fortumin tutkimusjohtaja Ari Juva)

-Numminen, Juha: Häkää suonissa : puukaasutinautoilijoissa elää sitkeiden sissitaistelijoiden henki Aikakauslehti Tuulilasi ISSN 0041-4468 Vu/nro/sivu 1999 ; 9 ; 74-78
Huomautus Haastateltavina Ismo Lehmusto ja Vesa Mäkinen, jotka autoilevat ekologisesti häkäpönttöautoilla