Otsikko
Kysymys Thomas Grayn runosta The Epitaph: Tuhat laulujen vuotta -kokoelmassa on Lahden runotietokannan mukaan Aale Tynnin muokkaama Yrjö Jylhän suomennos,…

Kysytty

Kysymys Thomas Grayn runosta The Epitaph:

Tuhat laulujen vuotta -kokoelmassa on Lahden runotietokannan mukaan Aale Tynnin muokkaama Yrjö Jylhän suomennos, mutta onko Jylhän suomennosta esimerkiksi kokoelmassa Veri ja kulta tai jossain muussa?

Vastaus

Vastattu

Kävimme kollegan kanssa läpi Yrjö Jylhän Runon purren ja nettitietona teoksen Veri ja kulta. Näistä ei löytynyt Thomas Grayn Epitafia. Ainoa löytämämme oli todella tuo Tuhat laulujen vuotta (WSOY, 1957), jossa on Jylhän ja Aale Tynnin suomennos sivulla 225.

0 ääntä

Kommentit

Hei
Kiitos vastauksesta. Aikani pyöriteltyäni ja pitkän kierroksen tehtyäni huomasin Jylhän käännöskokoelman Hallitse Britannia, jossa Epitafi-suomennoksen täytyy olla. Arvaanko oikein?

Hei, Hallitse Britanniassa ei ole Thomas Grayn Epitafia.