Otsikko
Kysymys moottorisahaamisesta yöllä. Onko olemassa pykälä/ohje, joka koskee moottorisahan käyttöä yöllä?Kotirauhan häirintä?Kyseeessä haja-asutusalue, jossa…

Kysytty

Hei!
Kysymys moottorisahaamisesta yöllä. Onko olemassa pykälä/ohje, joka koskee moottorisahan käyttöä yöllä?Kotirauhan häirintä?Kyseeessä haja-asutusalue, jossa kaksi omakotitaloa on 10 metrin päässä toistaan ja naapuri sahaa polttopuita moottotorisahalla klo 24-01 yöllä 10 metrin päässä makuuhuoneemme ikkunasta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Rikoslain 24 luku säätää kotirauhan rikkomisesta näin:
Joka oikeudettomasti
...
2) rikkoo toisen kotirauhaa metelöimällä, heittämällä esineitä tai muulla vastaavalla tavalla,
on tuomittava kotirauhan rikkomisesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1889/18890039001?search%5Btype%5D…

Vastaavanlaisesta tilanteesta voi lukea Turun Sanomien artikkelista muutaman vuoden takaa
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/134689/Naapuria+metelilla+kiusanneelle…

Jos kysymyksessä siis on kotirauhan häirintä, ota yhteys poliisiin. Poliisi valvoo järjestyslain noudattamista.

3 ääntä

Kommentit

Järjestyslaki ei koske haja-asutusalueen yksityistä kiinteistön omistajaa.