Kännyn puhelinluettelossa, whats upissa ja gmailissa on kolmen henkilön yhteystiedot, ja nämä kolme ovat alkaneet häiriköidä. Miten blokkaan heidät?

Kysytty

Kännyn puhelinluettelossa, whats upissa ja gmailissa on kolmen henkilön yhteystiedot, ja nämä kolme ovat alkaneet häiriköidä. Miten blokkaan heidät? Voiko gmailiin laittaa eston, tyyliin "tavoittelemanne henkilö on vaihtanut sp-osoitteensa" tms. Entä whats up?
Olen etsinyt apua joka paikasta, mutta en oikein ymmärrä ohjekirjojen ohjeita. Selkokieltä kaivattaisiin...

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Oikeastaan ongelmaasi ei ole muuta täydellistä ratkaisua kuin vaihtaa puhelinnumero ja muutkin tilit toisiin.

Jos avuksi riittää se, ettet vastaa heidän yhteydenottoihinsa, on muitakin tapoja.

Kännykän puhelinluettelosta poistaminen ei estä häiriköitä soittamasta numeroosi. Voit kuitenkin valita, vastaatko heille. Valintaa helpottavat esim. soittoäänen vaihtaminen heille yksilölliseksi vaikkapa äänettömäksi tai nimen muuttaminen muotoon Älä Vastaa.

Gmail neuvoo häirikköviestien siirtämisestä roskapostiin selkeästi näin:

  1. Avaa Gmail tietokoneella.
  2. Avaa viesti.
  3. Valitse oikeasta yläkulmasta Lisää Kuva poistettu..
  4. Valitse Estä [lähettäjä].
  5. Jos estit lähettäjän vahingossa, voit kumota eston noudattamalla samoja ohjeita.

WhatsApp esto neuvotaan tekemään näin:"Eston asettamiseksi avaa estettävän henkilön kanssa käymäsi keskustelu. Napauta tämän jälkeen näytön oikeassa yläkulmassa olevaa kolmea pistettä ja valitse avautuvasta valikosta "Estä" (esto-valikko ei välttämättä näy heti, vaan voit joutua painamaan ensin listan lopusta löytyvää "Lisää"-valintaa). WhatsApp ilmoittaa tämän jälkeen, että eston aktivoimisen jälkeen et voi enää soittaa tai lähettää tekstiviestejä kyseiseen puhelinnumeroon." https://www.puhelinvertailu.com/uutiset/2016/12/09/nain-estat-henkiloita-whatsappissa