Kysyisin tiedonhakuneuvoa erääseen oppimistehtävääni liittyen: "Tehtävänäsi on kirjoittaa kaksi lyhyttä selvitystä kirjallisuuden merkityksen ja aseman…

Kysytty

Hei!

Kysyisin tiedonhakuneuvoa erääseen oppimistehtävääni liittyen: "Tehtävänäsi on kirjoittaa kaksi lyhyttä selvitystä kirjallisuuden merkityksen ja aseman kannalta merkittävästä puheenvuorosta, keskustelusta tai muusta tapahtumasta 1900-luvulla. Valitse toinen aiheesi ajalta 1900-1945 ja toinen ajalta 1946-2000."

Tiedustelisin siis löytyykö skandinaaviseen kirjallisuuteen liittyen mitään kyseistä tehtävänantoa vastaavia artikkeleita/teoksia joihin voisin perehtyä? Mielellään englanniksi (tai suomeksi) kirjoitettuna, ruotsin kieli kun ei ole vahvin alueeni. (Sivuhuomautuksena sen verran, että yritin aluksi löytää artikkeleita nimenomaan tanskalaisesta kirjallisuudesta, mutta ajattelin aiheen laajentamisen pohjoismaiseen kirjallisuuteen yleensä helpottavan tiedon löytämistä. Itse kun en ole onnistunut löytämään juuri mitään.)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tiedonhakua varten sinun olisi varmasti ensin päätettävä, mistä puheenvuorosta, keskustelusta tai tapahtumasta aiot kirjoittaa. Muuten hakeminen on niin yleisluoteista, että hyviä tuloksia on vaikea saada. Skandinaavisista kirjailijoista esimerkiksi seuraavista voisi löytyä aiheita: Astrid Lindgren, Mikael Niemi, Karen Blixen, Peter Hoeg.

3 ääntä

Kommentit

Tervetuloa Brages Pressarkiviin :) meiltä löytyy palon lehtileikkeitä kirjallisuudesta vuodesta 1910 eteenpäin