Otsikko
Kysyisin Rautavaaran (etunimi?) tunnetusta kirjasta Parantava luonto tai jotain sinne päin, iso opus ymmärtääkseni erittäinkin suomalaisista…

Kysytty

Kysyisin Rautavaaran (etunimi?) tunnetusta kirjasta Parantava luonto tai jotain sinne päin, iso opus ymmärtääkseni erittäinkin suomalaisista luonnonparannusmenetelmistä ja yrteistä ym. Mikä on kirjoittajan koko nimi, kirjan tarkka nimi ja onko se käännetty englanniksi (ja millä nimellä)? Ulkomaalainen ystäväni on kovasti kiinnostunut.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomen kansallisbibliografian Fennican http://fennica.csc.fi/ mukaan Toivo Rautavaaralla on useampikin kuvailuun sopiva teos luonnonkasveista lääkekasveina. Luonnon hyötykasvit ja luonnonmukainen viljely, WSOY 1996. Toivo Rautavaaran terveyskasvikirja, WSOY 1995. Mihin kasvimme kelpaavat ruokaa, ryytiä ja rohtoa luonnosta, WSOY 1977. Miten luonto parantaa kansanparannuskeinoja ja luontaislääketiedettä, WSOY 1980. Terveyttä kasveista, Provita 1981. Valitettavasti näitä teoksia ei ole käännetty englanniksi.