Kysyisin, mihinkä kirjasarjaan Merja Jalon Voittoratsukko niminen kirja kuuluu? Joka paikassa lukee, että se kuuluisi Nummelan ponitalli -sarjaan, mutta…

Kysytty

Kysyisin, mihinkä kirjasarjaan Merja Jalon Voittoratsukko niminen kirja kuuluu? Joka paikassa lukee, että se kuuluisi Nummelan ponitalli -sarjaan, mutta siihenhän tämä kirja ei oikeasti kuulu..Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Useimpien löytämieni lähteiden mukaan Voittoratsukko -kirja todella kuuluu Nummelan ponitalli -sarjaan. Esimerkiksi Lasten ja nuorten jatko- ja sarjakirjat (BTJ 2005) väittää niin. Toisaalta itse kirjassa ei missään kohtaa mainita, että se kuuluisi Nummelan ponitalli -sarjaan tai mihinkään muuhunkaan sarjaan. Kirjan henkilöt eivät ole samoja kuin selaamissani aikaisemmin ilmestyneissä Nummelan ponitalli -sarjan kirjoissa. Suomen kansallisbibliografia Fennicassa ei Jalon Voittoratsukko -kirjan tiedoissa liioin ole merkintää siitä, että se kuuluisi mihinkään sarjaan. Nummelan ponitalli -sarjaa on kustantanut Otava vuoteen 2001 asti, jolloin kustantajaksi vaihtui WSOY. Voittoratsukko -kirja on ilmestynyt kustantajan vaihdoksen jälkeen seuraavana vuonna 2002.

Täsmällisen vastauksen kysymykseen saa ainoastaan itse kirjailijalta. Merja Jalolle (oikealta nimeltään Merja Viro) voi kirjoittaa hänen kirjojaan nykyisin kustantavan WSOY:n kautta. Kustantaja välittää kirjailijalle hänelle kirjoitetut kirjeet. WSOY:n osoite on PL 222
00121 Helsinki. Kirjailija on luvannut vastata kaikille kirjoittajille yhden kerran, jos palautuspostimerkki on viestin mukana. Näin kerrotaan Sanojen aika -nimisessä nykykirjailijoita esittelevässä verkkotietokannassa, josta saa myös lisätietoja Merja Jalosta osoittesta http://kirjailijat.kirjastot.fi/?c=5&lang=FI&pid=296 .

10 ääntä

Kommentit

Moi,olis vaa sitä että onko tämä fanikirje toimintä vieläkin voimassa,kun olisi kysyttävää merjalta.Jos on niin mitä kirje kuoreen kirjoitetaan?Merja jalo vai viro ja mikä tuon osotteen PL 222 tarkoitaa??(juu olen tyhmä,enkä tiedä)olisin tosi kiitollinen jos vastaisit:))

Hei! Löysin WSOY:n sivuilta uuden osoitteen eli kirjoita kuoreen
Merja Jalo
WSOY
PL 314
00101 Helsinki
PL tarkoittaa postilokeroa. Eikä minusta oikeastaan ole yhtään tyhmää, jos ei tätä tiedä, kun tarkemmin ajattelen, niin ei minullakaan ole tarkkaa käsitystä siitä enää, miten postilokerot toimivat.
Sitä en voi taata, että kirje toimitetaan perille, mutta muuta keinoa ei oikein ole, joten lykkyä tykö!
Toimitus