Otsikko
Kysyisin koronasta. on ainakin kaksi sivustoa, joilla seurataan hyvin tarkasti korona tautiin sairastuneita ja kuolleita. 1 - on https://www.worldometers.info…

Kysytty

kysyisin koronasta.
on ainakin kaksi sivustoa, joilla seurataan hyvin tarkasti korona tautiin sairastuneita ja kuolleita.
1 - on Worldometer, https://www.worldometers.info/coronavirus/
jota sivustoa katsomalla huomaa, että tällä hetkellä 12.11, klo 13.23 - 0n koko maailman sairastuneiden määrä 55.5 milj.hlöä
ja esimerkiksi Yhdysvalloissa kuolleita on 247 398 hlöä.
koko Maailman kuolleiden määrä on: 1,291,612

2 sivusto- johns hopkins univ. eli https://coronavirus.jhu.edu/map.html kertoo koronatapausren määräksi ( samalla hetkellä) 52.2 milj. sairastunutta, sekä yhdysvalloissa olisi kuollut koronaan 241 808 hlöä. koko maailman kuolleiden määrä olisi: 1,285,709 ---

kysymykseni on, kumpaa sivustoa oikein kannattaa uskoa ja seurata. jo pelkästään Kuolleiden määrässä on eroa 5 903 henkilöä. sairastuneita on yli 3 miljoonaa enemmän.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Koronatilanteesta löytyy tietoja monelta eri taholta. Näistä luotettavin on maailman terveysjärjestö WHO:

Mainitsemiasi lähteitä voidaan kyllä myös pitää hyvinä. Niissä on käytetty pääasiallisena tiedonlähteenä WHO:n koronatietoja, mutta lisäksi tietoja poimitaan muista, mm. kansallisista lähteistä. Erot luvuissa johtunevat käytettyjen lähteiden eroista ja tietojen päivitystahdista. Globaalissa mittakaavassa lukujen erot eivät kuitenkaan ole kovin merkittäviä.