Kysyisin kirjallisuutta joka käsittelee perinneaseista erikoisesti Jalkajousta tai toiselta nimeltään Varsijousta.

Kysytty

Kysyisin kirjallisuutta joka käsittelee perinneaseista erikoisesti
Jalkajousta tai toiselta nimeltään Varsijousta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Turun kaupunginkirjaston kokoelmista löytyy mm. seuraavat teokset, jotka sisältävät tietoa jalkajousesta:

Hyytinen Timo, Arma fennica 4 : Suuri jousikirja (1990)
Aaltonen Turkka, Vanhat hyvät erätaidot (1997)
Fadala Sam, Traditional archery (1999)
Virta Veikko, Jousen ja jänteen valmistus ja huolto (1995)
Ase miestä myöten : näyttely Turun linnassa (2005)
Wilkinson-Lathman Robert, Phaidon guide to antique weapons and armour (1981)
Crossbows (1987)
Wills Chuck, Maailman aseet : kivikirveestä konepistooliin (2007)
Virtanen Matti, Vanhoja aseita Suomen metsästysmuseon kokoelmista (1994)
Hyytinen Timo, Metsästäjän asekirja (2001)

Turun maakuntamuseon käsikirjaston kokoelmasta löytyy seuraavat jalkajousta käsittelevät teokset:
Soar, Hugh D.H., The crooked stick : a history of the
longbow (2005)
Alm J., Europeiska armborst (1947)
http://www.turku.fi/Public/default.aspx?nodeid=4617&culture=fi-FI&conte…

Wikipediassa on myös aiheesta:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Varsijousi