Kysyisin kirjailijaa sekä kirjannimeä. Muistan että kirja olisi väriltään sinertävä. Kirja on romaani, jossa kerrotaan Lauritsalan kanavan vaiheista sekä…

Kysytty

Kysyisin kirjailijaa sekä kirjannimeä.
Muistan että kirja olisi väriltään sinertävä. Kirja on romaani, jossa kerrotaan Lauritsalan kanavan vaiheista sekä kuinka Lauritsalan kartano siirtyi hagmanin suvulle. Muistan että suomalainen naiskirjailija. Muistelen vielä että suunnilleen samalla hyllyllä kuin Ursula pohjanpirhosen ja orasen kirjat.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tarkoitat varmaankin Hackmanin sukua. Kirja on Pirjo Tuomisen Myrttiseppeleet. Siinä kerrotaan Hackmanin kauppasuvun vaiheista ja Saimaan kanavan rakentamisesta. Kirjaa edeltää Arvoisa rouva Marie, joka sijoittuu Viipuriin.